Sunday, May 8, 2011

terabur

hidup ni sangat seronok kan! serious tak tipu. kecuali kalau satans hasut kau rasa macam tak syukur. dan rasa bosan kecewa dan sedih. jangan terpedaya. sebab tu everyday bangun tido ucap Alhamdullilah dapat hidu lagi udara Allah untuk berjuang.

okay. apa yang seronok yang aku nak cerita ni ialaaah kita boleh create personaliti kita sendiriii. Fun kan?! macam kau tengah create satu watak dalam movie. sangat fun! macam bila tengok movie kan. okay. dia sangaaat irritating kot. okay lelaki tu sangat ego. pendiam. tapi romantik doh dengan awek dia. perempuan ni gedik gilaaa! rase nak tampar. atau pun ee perempuan ni sangat cute! eventhough die gedik tapi acceptable! wehhh perempuan ni happy-go-lucky oh. talkactive. mesti fun kalau lepak dengan dia. atau. okay dia sangat style! rasa macam nak tiru jee! perempuan ni ayu. sopan je. bila cakap gila macam baik! haih. mesti jadik ibu dan isteri mithali one day.

okay. zaman zaman remaja. time ni lah nak create personaliti sendiri. kadang kadang apa yang kite tengok cerminkan diri kita. biase kan dengar kawan mencerminkan diri kita. kadang kadang bila kau tengok satu gang ni. bila sorang tu pakai tudung indon( tudung yang sarung tuh) hehe sorry aku panggil tudung indon do. semue pun pakai. gaya semue matured je. duduk dekat satu meja semue order ala ala orang dewase gitu, teh tarik mak aii. hahaha. ceh itu contoh. ada jugak bila kau tengok satu gang ni. bile sorang tak pakai tudung. kau tengok kawan kawan dia pun tak pakai tudung. gaya hot chicks semua. okay tapi ada je group yang bercampur campur but still mesti ada persamaan. macam. 'oh aku rapat dengan dia sebab die gang rokok aku do' okay whatever.

tapi lain cerita kalau kau campur dengan macam macam gang. not stick at one group je. mungkin minda kau akan lebih terbuka. open minded. boleh considerate dengan ragam manusia yang macam macam. boleh fikir mana yang baik dan buruk. amik yang baik dan tinggal yang buruk. dan jadik baik dari dulu. aku rasa. tapi kalau kau stick at one side je pun hum agaknya pun boleh kot jadik open minded.

aku ni cepat admire kat orang. bila aku dah start admire. aku try nak amik yang baik dekat dia dan absorb dalam diri aku. macam. 'okayy dia dangat sopan!' 'lembut gila diaaa! cakap sangat lemah lembut! boleh buat menantu ni!' haha padahal kahwin pun belum kan. kadang kadang aku takut nak jumpe atau terjumpe golongan wanita umur 45 ke atas yang ada anak lelaki yang tengah study dan dia tengah usha usha perempuan nak buat menantu. scary kot. mana tahu bila die terjumpe kau. die tengok kau. tengah cakap dalam phone kuat kuat sampai semua public pandang kau. mesti dia kate dalam hati, ' haish tak boleh buat menantu nih!' haha. scary doh aku takut dorang ada cakap kat aku macam tu. oh mannn! haha.

waktu kat matriks. aku berazam nak jadik perempuan yang bersopan santun. :) hahaha. tapi. perangai gedik aku still on doh. tak caye tanye aisar. kan aisar? haha. pastu aku kawan dengan syafiqah/ika/puteri merong mahawangsa hehe/pika/si cantik lagi menawan hehe. dia ni sempoi orangnya sangat kelakar! fun doh kawan dengan dia. okay. kan dari awal aku dah berazam nak jadik perempuan yang perempuan. dari awal hingga akhir matriks. aku guna 'saya-awak' dengan ika. dan dengan certain orang. haha. sampai dorang cakap aku ni 'lembut' doh! happy tak happy! mission accomplished wehh! but still aku tak rasa aku lembut pun. haha. pastu aku ada kawan nama nisa. kiteorang guna nisa-sya. wehh. guna nama nama oh! haha sangat sweet kan! hahaha. sangat perempuan. cool! bila aku balik bj. lepak dengan akmal bella semua aku terguna sya-bella. terkejut jugak lah minah tu. dah balik sini. kau tengok. guna aku-kau. weh-doh. ngek-ngok. haha. mesti korang rasa jadik je lah diri sendiri. guna ape yang selesa. betul!

korang tahu kan yang colour melambangkan peribadi. contohnya orang yang suka warna biru. perwatakan dia sangat cool! tenang je. kalau ada benda panik pun dia relax je. kalau warna hijau. orang tu ceria. friendly. suka bergaul dengan orang. suka senyum. yelah kot. hehe. kalau warna hitam. sangat misteri. susah nak faham dan tak boleh baca fikiran mereka. ini kajian lah kan. aku suka doh kaji kaji pasal manusia. relationship between the colour and the personality of the human. tarikh lahir pun create peribadi taw. tapi contohnya kau dilahirkan dengan perangai bengis kan. tapi kalu dengan didikan yang sempurna kau boleh je berubah. kan?

haha. aku serious taktahu apa aku merepek ni doh. terabur gila kan? aku rasa macam nak cerita banyak tapi tak organised kan? tai hik betul. hehe. but the thing is life is fun! enjoy it as wise as you can while you can. dan create the best you sampai semua organism suka kat kau. agak tough kan task ni bukan senang nak buat semua suke dekat kau. kalau kau tengok video dekat youtube mesti ada jugaklah yang dislike. tapi dalam video tu okay je takdela teruk pun. haha tulah. tapi adventure doh. bila kau berjaya. kau puas. oh yeah.

harap korang faham takk? ee sangat sedih kalau tak faham. haha harap faham okay. taa assalamualaikum!

No comments: